De Hel van de Peel 2013
Joehoe! Eindelijk weer eens een toertocht (uit)gereden. Vanwege een gebrek aan tijd kozen we voor de Hel van de Peel vanuit Westerbeek in de buurt van Boxmeer. En voor de korte afstand: 34km. Het weer vanochtend was heel aardig. Weliswaar geen zon, maar ook geen wind en maar af en toe een beetje motregen. De tocht was mooi en anders dan vorig jaar. Weinig asfalt en veel bochtige en bultige (en dus technisch uitdagende) single track door de bossen rondom Overloon. En uiteraard ook de nodige stukjes vaste route van Overloon, bepaald geen straf. Prima georganiseerd en prima uitgepijld. Alleen had van mij de pauze wat meer halverwege mogen zitten. Deze was nu al na 12km en dat is rijkelijk vroeg maar paste waarschijnlijk beter bij de 50km afstand. Benen voelden bij mij goed en conditie was helemaal prima. Alleen mij achterste moet nog wat wennen. Ook Christel ging lekker al vond die dat ze te weinig kracht in de benen had. Hoog tijd dus dat we weer begonnen met mountainbiken na al dat rennen.
Even een update wat dat rennen betreft. Dit gaat erg goed. Het lukt prima om minimaal twee maal per week hard te lopen. We proberen dan één training doordeweeks te doen waarin we wat meer op snelheid trainen, bijvoorbeeld door regelmatig een sprint te trekken of door gewoon de snelheid wat hoger te houden. De andere training is het weekend is dan meer een duur-training waarbij we weer langzaam opbouwen naar 10km achter elkaar rennen. Gisteren bijvoorbeeld 9.26km in een klein uur gerend. Daarmee liggen we mooi op koers voor ons volgende doel, de 10km van de Drutenloop (kan nog een andere loop worden) op 7 april a.s. Doel voor mij is om die binnen 1 uur en 5 minuten te lopen. Zonder blessures en als we lekker door kunnen trainen dan moet dat zonder meer haalbaar zijn.
