Pauze

Met de mtb naar ’t Vlak

Met het mooie weer van vandaag kon het niet anders of er moest gebiked worden. Maar het was natuurlijk ook moederdag. Combineren dus. Ik had eerder deze week een route samengesteld om over flinke delen onverharde route naar ’t Vlak in Overloon te rijden, totaal zo’n 50km. Deze bestond uit twee stukken track uit gedownloade tracklogs die dan weer aan elkaar geknoopt waren in Garmin Basecamp.

Het was heerlijk fietsen. De stukken onverhard waren erg leuk, om één stukje na waar we niet door konden omdat het terrein daar afgesloten was. Smalle bospaden, brede landweggetjes, zand, bosgrond. Heerlijk. Toch nog wat stukjes afgekort om uiteindelijk vlak voor 13:00 bij mijn schoonouders aan te komen na ruim 51km. Daar zijn we drie uurtjes gebleven. Lekker lunchen, lekker buiten zitten, met mijn nichtjes en neefje, die ook op bezoek waren, spelen. Kortom: lekker luieren! Daarna in een behoorlijk tempo in anderhalf uur weer teruggereden. Nu via een korte, bijna helemaal verharde, route. Wel ook met fraaie stukjes Brabants platteland. Na 30km en dus een dagafstand van 81km waren we thuis. Zoals ze dan zeggen, moe maar voldaan!